Lähes 2000 palautetta ja kehitysideaa junaliikenteen matkustajainformaatioon liittyen
Haluatko olla mukana vaikuttamassa matkustajainformaatioon? Kerro parhaat kokemuksesi ja kehitysideasi junaliikenteen matkustajainformaatiosta.
- Kyselyn avulla haluamme selvittää matkustajien mielipiteet ja ajatukset erilaisista matkustajainformaation esitystavoista, infon sisällöstä sekä jakelukanavista, kertoo Finrail Oy:n matkustajainformaatiopäällikkö Tuomas Lehteinen.
Matkustajien palautteet sekä kehitystoiveet ovat lisääntyneet etenkin Triplan avauduttua, jossa on esillä hyvin monipuolisesti matkustajainformaatiota ja se koskettaa erittäin monia vakiomatkustajia, mutta myös satunnaisia junaliikenteen matkustajia.
- Kysely on avoin kaikille eli sitä ei ole suunnattu tietylle kohderyhmälle vaan sen avulla toivomme saavamme laajasti palautetta eri-ikäisiltä joukkoliikenteen ja tietenkin lähi- että kaukoliikenteen matkustajilta, Lehteinen jatkaa.
- Tänä vuonna käyttöönotettava uusi matkustajainformaatiojärjestelmä mahdollistaa nykyistä kattavamman informaation esittämisen asemien informaationäytöillä. Kyselyn tuloksia tullaan hyödyntämään myös näitä uusia toiminnallisuuksia kehitettäessä , kertoo Finrail Oy:n johtaja Heidi Saarinen.
Uutta matkustajainformaatiojärjestelmää testataan keväällä 2020 Leppävaaran asemalla. Tällöin matkustajilla on mahdollisuus tutustua uuteen järjestelmään sekä myös antaa siihen liittyviä kehitysehdotuksia.
Kiitos kaikille vastaajille! Palaamme aiheeseen.